2024, nr. 2 (TfS)

150,00 DKK


Ingen bedømmelse

stk.

Forord

Pædagogik i det affektive samfund
– og socialpædagogiske potentialer?

Af Peter Østergaard Andersen

Tvillingeparret socialpædagogik og almenpædagogik
Teoretiske og praktiske noter

Af Jan Jaap Rothuizen

Socialpædagogik – også i fremtiden?
Tanker i forbindelse med oplæg på temadag i Dansk Forening for Socialpædagogik 7.5.2024

Af Britta Nørgaard

’Should I stay, or should I go?’
Social- og specialpædagogikkens plads i pædagoguddannelsen

Af Tim Vikær Andersen

Forsorgschefens kamp for at gøre forsorg overflødig
Bank-Mikkelsens bestræbelser på at sikre udviklingshandicappede et liv så nær det normale som muligt er så relevant som nogensinde

Af Bjarne Hesselbæk

Socialpædagogisk faglighed i retspsykiatrien
Når den nye pædagoguddannelse også skal gøre sig gældende i sundhedssektoren

Af Tine Fristrup & Pernille Fraulo

Når anerkendelse bliver ressource­orienteret
Af Julie Kærgaard Pedersen og Anna Louise Kristensen

Sikring af nyuddannede pædagogers dokumentationskompetencer
En tidssvarende pædagoguddannelse med sammenhængskraft

Af Tenna Duedahl Lang Andersen & Nanna Schulz Poulsen

Transfer og trivsel hos unge i udsatte positioner
Perspektiver, muligheder og udfordringer knyttet til transfer i naturintegreret socialt arbejde

Af Caroline-Marie Vandt Madsen, Poul Hjulmann Seidler og Katrine Hulgard

Systemstress
Borgere og pårørendes belastningsreaktioner som følge af myndighedernes sagsbehandling

Af Karin B Nissen i inspirerende samarbejde med Bo Brunsgaard

 

Boganmeldelser

Stisen, M. (2024). Jura for pædagoger. 5. udgave
Anmeldt af Niels Rosendal Jensen

Albeck, L. et al. (2024). Stærkere samvær med højtlæsning: Inspiration til mennesker med demens og deres pårørende
Anmeldt af Niels Rosendal Jensen

Bonfils, I.S. & Salado-Rasmussen, J. (red.) (2024). Arbejdsinkludering. Ved brug af Supported Employment og Individuelt Planlagt job med Støtte
Anmeldt af Niels Rosendal Jensen